میزان 12, 1403 08:54 Asia/Kabul
  • هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره گسترش بحران در  غرب آسیا
    هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره گسترش بحران در غرب آسیا

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: آتش ناشی از درگیری (بحران) در غرب آسیا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات غرب آسیا گفت: هفته پیش، وضعیت نگران کننده لبنان را به شورای امنیت اطلاع دادم، از آن زمان، شرایط از شکل بد به سمت بسیار بد پیش رفته است.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من تاکید کردم که باید به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان باید احترام گذاشته شود و دولت لبنان باید کنترل کامل تسلیحات را در سراسر لبنان داشته باشد.

گوترش گفت: در چند روز گذشته ما شاهد تشدید شدید تنش بودیم - آنقدر چشمگیر که نمی دانم از چارچوبی که این شورا با قطعنامه 1701 ایجاد کرد، چه باقی مانده است. نیروهای اسرائیلی حملات هوایی بی امان را در سراسر لبنان - از جمله بیروت انجام داده اند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: آمریکا و فرانسه - با حمایت چند کشور دیگر - یک آتش بس موقت را پیشنهاد کرده اند که امکان از سرگیری مذاکرات را فراهم می کند. اسرائیل این پیشنهاد را رد کرد و حملات خود را از جمله بمباران مقر حزب الله که در آن رهبر آن کشته شد، افزایش داد.

در این نشست نمایندگان فرانسه و بریتانیا بدون اشاره به جنایات یکساله رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از این رژیم تکرار کردند.

شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات خاورمیانه نشست اضطراری برگزار می‌کند

کلیدواژه