میزان 19, 1403 18:19 Asia/Kabul
  • طوفان سهمگین میلتون سواحل فلوریدا را در هم کوبید
    طوفان سهمگین میلتون سواحل فلوریدا را در هم کوبید

طوفان سهمگین «میلتون» به عنوان یک توفند درجه سه، با بادهایی به سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، از شب گذشته تاکنون ایالت فلوریدای امریکا را درمی‌نوردد.

به گزارش رادیو دری، طوفان میلتون در حالی به سواحل غربی ایالت فلوریدا رسید که این ایالت به تازگی از اثرات طوفان سهمگین دیگری به نام «هلن» رهایی جسته بود.

فرماندار فلوریدا اعلام کرد که این طوفان حداقل ۱۹ گردباد ایجاد کرده که به بسیاری از شهرستان‌ها خسارت وارد و حدود ۱۲۵ خانه را که اکثرا جزو خانه‌های سیار بودند تخریب کرده است.

خدمات شهری محلی اعلام کردند که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانه و فروشگاه در سراسر فلوریدا بدون برق مانده‌اند.

کن وِلش، شهردار سن پترزبورگ فلوریدا به ساکنان این شهر گفت که انتظار قطعی طولانی مدت برق و از کار افتادن احتمالی سیستم فاضلاب را داشته باشند.

طوفان میلتون در حالی به وقوع پیوست که هنوز دو هفته هم از طوفان هلن و سیل ناشی از آن در فلوریدا که دست‌کم ۲۳۰ نفر را در به کام مرگ کشاند‌، نمی‌گذرد.

مقامات دستور تخلیه اجباری ساکنان ۱۵ شهرستان فلوریدا با جمعیت کل حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را صادر کردند و هشدار دادند که هر کسی که در منزل خود باقی مانده است باید خودش مراقب خودش باشد چرا که انتظار نمی‌رود امدادگران در تلاش برای نجات آن‌ها در اوج طوفان جان خود را به خطر بیندازند.

تحلیلگران روز چهارشنبه گزارش دادند که طوفان میلتون می‌تواند به زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری برای صنعت جهانی بیمه منجر شود.

طوفان میلتون فلوریدای آمریکا را اینگونه درنوردید

کلیدواژه