بورل: اتحادیه اروپا حملات اسراییل علیه صلح‌بانان سازمان ملل را محکوم می‌کند
(last modified 1403-07-23T10:03:01+00:00 )
میزان 23, 1403 14:33 Asia/Kabul
  • صلح‌بانان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را محکوم کرد.
    صلح‌بانان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را محکوم کرد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ شدیداللحنی به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، تمامی حملات رژیم صهیونیستی علیه صلح‌بانان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ جوزف بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده  اظهار کرده است:  اتحادیه اروپا  تمامی حملات علیه نمایندگی های سازمان ملل را محکوم و نگرانی شدید خود را در مورد اقدامات ارتش اسرائیل (IDF) علیه نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) که منجر به زخمی شدن چندین صلح‌بان شد، ابراز می کند.

وی هشدار داد: چنین حملاتی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نقض شدید قوانین بین المللی و کاملا غیرقابل قبول است و باید فورا متوقف شود.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: همه بازیگران موظفند برای تضمین ایمنی و امنیت کارکنان و اموال و رعایت مصونیت اماکن سازمان ملل متحد اقدامات لازم را انجام دهند و ما فوراً منتظر توضیحات و تحقیقات کامل مقامات اسرائیلی در مورد حملات علیه یونیفل که نقش اساسی در ثبات جنوب لبنان دارد هستیم.

بورل تاکید کرد: کارکنان یونیفل - که هم اکنون ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا به آنها کمک می کنند - در شرایط دشواری برای دفاع از صلح و امنیت بین المللی فعالیت می کنند و اتحادیه اروپا به اقدامات حرفه‌ای آنها ادای احترام می کند.

وی در بخش دیگری از این بیانیه درباره «حملات ارتش اسرائیل به مناطق پرجمعیت لبنان که تلفات سنگینی بر غیرنظامیان وارد و تعداد زیادی را آواره می‌کند» ابراز نگرانی کرد و افزود: اتحادیه اروپا بر درخواست خود برای آتش بس فوری در لبنان و درخواست از همه طرف ها برای اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید می کند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند که شماری از آنها در حملات اخیر  رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند.

بورل: اظهارات وزیر خارجه اسرائیل موجب دامن زدن به بی‌ثباتی بیشتر می‌شود

محکومیت حمله اسرائیل به نیروهای یونیفل در لبنان

 

کلیدواژه