جدی 25, 1395 09:53 Asia/Kabul
  • اتحادیه عرب : کنکره آمریکا به جانبداری از اسراییل پایان دهد

اتحادیه عرب ، دست برداشتن کنگره آمریکا از جانبداری یک طرفه رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه مصری الیوم السابع ، اتحادیه عرب روز جمعه در بیانیه ای در واکنش به اقدام نمایندگان کنگره آمریکا برای محکومیت قطعنامه 2334 شورای امنیت ، ضمن انتقاد از این اقدام تاکید کرد، کنگره آمریکا به جای جانبداری یک طرفه از رژیم صهیونیستی, این رژیم را تشویق کند تا به قطعنامه های بین المللی گردن نهد.

این اتحادیه در ادامه این بیانیه آورده است ، کنگره در وهله نخست باید از قطعنامه شورای امنیت که خود می تواند اقدامی در جهت اجرای ایجاد دو کشور مستقل باشد ، حمایت کند.

اتحادیه عرب همچنین از همه اتحادیه پارلمان های منطقه ای و جهانی خواست تا این اقدام کنگره آمریکا را محکوم کنند ، چرا که این اقدام می تواند رژیم صهیونیستی را بر آن دارد که در توقف عملیات شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطنیان تعلل کند.

کنگره آمریکا روز پنجشنبه با اکثریت آرا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغال شده را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه اخیر خود از رژیم صهیونیستی خواسته بود به فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

در قطعنامه 2334 شورای امنیت که در 23 دسامبر با رای 14 کشور و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، از رژیم صهیونیستی خواسته شده است به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

 

کلیدواژه