تنش بین مقامات ترکیه و آمریکا در خصوص سوریه
(last modified Sun, 15 Jan 2017 03:41:07 GMT )
جدی 26, 1395 08:11 Asia/Kabul
  •  تنش بین مقامات ترکیه و آمریکا در خصوص سوریه

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه - آمریکا را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد و گفت: آمریکا باید به همکاری با گروه های تروریستی در سوریه پایان دهد.

به گزارش ایرنا- چاووش اوغلو روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در هتل ماریوت آنکارا با تقبیح اظهارات مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر شرکت برخی گروه های مسلح در مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان افزود: حضور گروه های تندرو در مذاکرات سوریه بی مفهوم است.

مقامات ترکیه از جمله رئیس جمهوری - نخست وزیر و وزیر دفاع ترکیه در روزهای اخیر آمریکا را به حمایت از گروه های جنگجو در سوریه متهم کرده و گفته اند که سلاح های تحویلی آمریکا به جای جنگ با داعش در اختیار گروه های تندرو قرار می گیرد و ادعای مبارزه با تروریسم آمریکا صحت ندارد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما دیروز با دیپلمات های ایرانی و روس در مسکو بر سر مساله تثبیت آتش بس در سوریه و نیز مذاکرات آستانه رایزنی کردیم.

وی در پاسخ به سوال چگونگی احتمال حضور طرف های موثر در مذاکرات آستانه نیز اظهار کرد: با روسیه در خصوص حضور سازمان ملل متحد و آمریکا تفاهم داریم و دعوت را با هم انجام خواهیم داد و در مجموع خواستار حضور کشورها و نهادهایی هستیم که به صلح و آتش بس کمک کنند.

 

کلیدواژه