ترامپ: اشغال عراق و افغانستان اشتباه بود
(last modified 1395-10-27T04:20:26+00:00 )
جدی 27, 1395 08:50 Asia/Kabul
  •  ترامپ: اشغال عراق و افغانستان اشتباه بود

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه تایمز انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، اشغال عراق و افغانستان توسط آمریکا را اشتباه دانست.

به گزارش ایرنا، ترامپ، ضمن انتقاد از سیاست خارجی آمریکا خاطر نشان کرد: دخالت در عراق و افغانستان یکی از بدترین تصمیماتی بوده که در تاریخ این کشور گرفته ‌شده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین ضمن استقبال از رای مردم بریتانیا به برگزیت، پیش‌بینی کرد که به دنبال بریتانیا سایر کشورهای اروپایی نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهند شد.

ترامپ رای انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا را اقدامی بزرگ و هوشمندانه توصیف کرد و گفت: نتایج همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 (3 سرطان 1395)نشان داد که مردم انگلیس خواهان به دست آوردن هویت خودشان هستند.

"دونالد ترامپ" در بخش دیگری از این مصاحبه بی آن که به ایجاد کنندگان اصلی بحران سوریه اشاره ای کند، از مبارزه روسیه با تروریست ها در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد: این مساله منجر به ایجاد شرایط بحرانی انسانی در سوریه شده است.

رییس جمهوری منتخب آمریکا همچنین در اظهاراتی مداخله گرانه خواستار ایجاد مناطق امن در سوریه شد و گفت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که منابع مالی زیادی دارند باید هزینه ایجاد این مناطق را پرداخت کرده و واشنگتن تنها آن را اداره کند.

اظهارات ترامپ درباره بحران سوریه در حالی است که آمریکا به عنوان یکی از اصلی ترین ایجاد کنندگان و حامیان گروه های تروریستی، نقش به سزایی در ایجاد بحران در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق داشته است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه