جدی 29, 1395 08:26 Asia/Kabul
  •  پیام دبیرکل سازمان ملل در محکومیت تبعیض نژادی ضد مسلمانان

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی و هشدار درباره افزایش ضدیت با مسلمانان، مقاومت مقابل تلاش‌های تفرقه‌افکنانه را در جهان خواستار شد.

به گزارش ایرنا؛ "آنتونیو گوترش" دبیرکل جدید سازمان ملل روز سه شنبه در پیام ویدیویی خطاب به شرکت کنندگان در نشست "مقابله با تبعیض و نفرت پراکنی ضد مسلمانان" در نیویورک تصریح کرد: افزایش برخورد‌های تعصب آمیز با مسلمانان نگران کننده است.

آنتونیو گوترش افزود: شیوع برخوردهای متعصبانه به طور روزانه قربانیانی بر جا می‌گذارد که این برخوردها سبب از میان رفتن تدریجی شان و عزت انسان‌ها شده است.

گوترش گفت: جهان امروز باید مقابل تلاش‌های بدبینانه با هدف تفرقه در جوامع و تهمت زدن بر همسایگان مقاومت و ایستادگی کند.

دبیرکل سازمان مل تاکید کرد:  تبعیض و نبود برابری سبب کاهش شان انسان و از میان رفتن توان جوامع برای دستیابی به امکانات بالقوه خود می‌شود.

آنتونیو گوترش تصریح کرد: مردم در هر گوشه‌ای از جهان باید با این احساس زندگی کنند که علاوه بر تعلق به جامعه بزرگ انسانی، به هویت فرهنگی هر قوم و طایفه‌ای احترام و ارزش بگذارند.

به بهانه ورود مهاجران از غرب آسیا به اروپا و افزایش تحرکات تروریستی در قاره سبز، تحرکاتی ضد مسلمانان در سراسر اروپا شکل گرفته است. افراطیون در اروپا سیاست تبعیض‌نژادی را ضد مسلمانان به کار گرفتند.   

 

کلیدواژه