جدی 30, 1395 09:14 Asia/Kabul
  • اوباما مدعی شد؛ دلیل اصلی تحریم های روسیه، بحران کریمه است

"باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نشست خبری خود پیش از ترک کاخ سفید، مدعی شد: علت اصلی تحریم های واشنگتن علیه مسکو، اقدامات روسیه در اوکراین بوده است.

به گزارش سی ان ان، اوباما همچنین ادعا کرد: ولادیمیر پوتین پس از آن که به عنوان رئیس جمهوری روسیه انتخاب شد، سیاست های ضد آمریکایی در پیش گرفت و با الحاق شبه جزیه کریمه به این کشور و حمایت از درگیری ها در اوکراین سبب تیرگی در روابط واشنگتن با مسکو شد.

ادعاهای اوباما درباره تخریب روابط واشنگتن با مسکو به دلیل اقدامات روسیه در اوکراین در حالی است که سیاست های تنش زای آمریکا و همپیمانانش از جمله گسترش نفوذ نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق تا نزدیک مرز روسیه و اوضاع سوریه سبب تیره شدن این روابط شده است.

همچنین مبارزه روسیه با گروه های تروریستی که دولت اوباما از تشکیل دهندگان و حامیان اصلی آن ها بوده است، سبب شد واشنگتن سیاست های خصمانه تری نسبت به مسکو در پیش بگیرد.

"باراک اوباما" همچنین  به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در آخرین نشست خبری خود، با هشدار به "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره وخامت اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین،  وضعیت کنونی خاورمیانه را برای اسرائیل بحرانی ارزیابی کرد.

اوباما در خصوص تصمیم خود مبنی بر کاهش مدت مجازات حبس "چلسی منینگ" Chelsea Manning که به جرم سرقت و انتشار 750 هزار صفحه از اسناد و ویدیوهای محرمانه و دادن آنها به سایت ویکی‌لیکس محکوم شده بود، نیز گفت: وی مسئولیت کار خود را بر عهده گرفته و دوران محکومیت زندان خود را سپری کرده است. 

دونالد ترامپ نامزد پیروز حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری از 20 ژانویه به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور وارد کاخ سفید خواهد شد.

 

کلیدواژه