اردوغان، شکست رسمی کودتای نظامی را اعلام کرد
(last modified 1395-04-26T03:19:08+00:00 )
سرطان 26, 1395 07:49 Asia/Kabul
  • اردوغان
    اردوغان

"رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه، با بیان اینکه کودتاگران وحدت کشور را هدف قرار دادند، تاکید کرد: این افراد با هر گرایش و وابستگی با پاسخ مناسب روبه رو خواهند شد.

"رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه،بامداد شنبه، بعد از ورود به میدان هوایی استانبول که چند ساعتی در کنترل کودتاچیان بود، گفت: عاملان کودتا مجازات می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول ، اردوغان در ادامه افزود شورش در برابر همبستگی و وحدت مردم شکست خورد.

اردوغان با بیان اینکه کودتاگران وحدت کشور را هدف قرار دادند، تاکید کرد: این افراد با هر گرایش و وابستگی با پاسخ مناسب روبه رو خواهند شد.

وی ادامه داد:دولت ترکیه هوشیارانه با پشتیبانی مردم به کار خودش ادامه می‌هد.

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: این یک مسئله‌ای بود که باعث شد نیروهای مسلح ترکیه دست به دست هم دهند و کنترل را در دست بگیرند. گویا عاملان نمی‌دانستند که ترکیه، ترکیه قدیم نیست و آن‌ها هر کاری انجام دهند نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

اردوغان خطاب به اردو و رؤسای سه‌گانه قوای نظامی گفت: من به شما اعتماد دارم. شما از جان مردم دفاع می‌کنید. برخی از نظامیانی که این کار را انجام داده‌اند خائنند. این افسران دون‌پایه در اردوی ترکیه جایی ندارند.

وی تصریح کرد، برخی نمی‌خواهند ترکیه متحد باشد. اما به اهداف خود نمی‌رسند و این گروه کوچک با ملت ترکیه می‌جنگند و ما با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم و وزرای دولت، در کابینه حاضر خواهند شد و این‌گونه نیست که شورشیان می‌خواهند. ما در اینجا حضور داریم و مردم در حمایت از دولت حاضر شده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: مقامات ترک از جمله صدر اعظم و رئیس جمهور در بین مردم حاضر خواهند شد و قدردان شما مردم ترکیه خواهند بود. ملت ترکیه، ملت هوشیار و متحدی است و هرگز از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

کلیدواژه