دلو 02, 1395 08:40 Asia/Kabul
  •  امضای سه سند توسط ترامپ؛ جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا در نخستین مراسم رسمی پس از ادای سوگند سه مجموعه سند را امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ نخستین سندی که دونالد ترامپ روز جمعه پس از مراسم تحلیف خود امضاء کرد، سندی بود که اجازه می‌دهد ژنرال "جیمز ماتیس" در مقام وزیر دفاع آمریکا خدمت کند.

ژنرال جیمز ماتیس فقط سه سال است که از خدمت در ارتش آمریکا بازنشسته شده و این در حالی است فردی که نامزد وزارت دفاع می‌شود باید دست‌کم هفت سال از بازنشستگی‌اش گذشته باشد، لذا ترامپ این سند را امضاء کرد تا ژنرال ماتیس از این قانون مستثنی شود.

سنای آمریکا نیز روز جمعه ژنرال جیمز ماتیس مشهور به "سگ دیوانه" را برای در دست گرفتن سکان پنتاگون، وزارت دفاع این کشور تایید کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ همچنین سند دیگری را امضاء کرد که بر اساس آن اعضای کابینه و دیگر مقامات ارشدی که باید در سنا تایید شوند، معرفی شدند. از جمله این مقامات می‌توان برای نمونه به سفیر آمریکا در چین و یا نماینده آن کشور در سازمان ملل اشاره کرد.

فرمان دیگری که دونالد ترامپ در ساعات اولیه حضور در کاخ سفید امضاء کرد، اعلامیه‌ای بود که بر اساس آن یک روز به عنوان روز ملی وطن‌پرستی نام‌گذاری خواهد شد. 

همزمان کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا متعهد به حذف «برنامه اقدام آب و هوایی» باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دیگر ابتکارهای زیست محیطی وی شده است.

 

کلیدواژه