انتقاد رئیس جمهوری فرانسه از سیاست های ترامپ
(last modified Sat, 21 Jan 2017 13:36:17 GMT )
دلو 02, 1395 18:06 Asia/Kabul
  • انتقاد رئیس جمهوری فرانسه از سیاست های ترامپ

رئیس جمهوری فرانسه با انتقاد شدید از سیاست های رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: بستن مرزها و وضع مالیات برای ورود برخی کالاها به آمریکا، اشتغال را به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا،«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه  روز جمعه  بدون نام بردن از دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا از سیاست های اقتصادی «فردی که در واشنگتن آماده سوگند خوردن است» انتقاد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد،پس ازآنکه  مذاکرات در مورد معاهده تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا  به حالت تعلیق درآمد و در نهایت به تعویق افتاد، برای فرانسه امکان مبادلات تجاری بدون به رسمیت شناختن مبدا کالاهای کشاورزی، صنعتی و فرهنگی وجود ندارد.

تجدید نظر در پیمان های تجاری همچون نفتا، لغو «تی.پی.پی»، بستن مالیات های سنگین برای ورود خودروهای آمریکایی که خارج از این کشور ساخته شده اند و ایجاد اتحادیه های جدید، از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که با انتقاد شدید سیاستمداران جهان مواجه شده است.

فرانسوا اولاندهفته گذشته نیز قاطعانه در واکنش به انتقادات رئیس جمهوری جدید آمریکا از اتحادیه اروپا، گفت: این اتحادیه نیازی به نصیحت خارجی ندارد.

اختلاف در مورد آینده ناتو و توافق هسته ای ایران از دیگر اختلاف نظرهای رئیس جمهوری فرانسه و آمریکا اعلام شده است .

 

کلیدواژه