دلو 07, 1395 23:10 Asia/Kabul
  • چراغ سبز به جاسوسان خارجی برای فعالیت در خاک پاکستان

دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان ، نشست شورای امنیت ملی این کشور را تمسخر آمیز دانست و گفت برآیند این نشست نشان داد پاکستان پیشتر به جاسوسان خارجی اجازه داده بود در این کشور فعالیت کنند.

بسم الله خان کاکر ، دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور در گفت و گو با رادیو پشتو برون مرزی؛ با اشاره به تصمیم روز چهارشنبه شورای امنیت ملی پاکستان به رهبری نواز شریف، مبنی بر این که فعالیت جاسوسان در این کشور، افشا خواهد شد ، تصریح کرد در این سخنان منطقی وجود ندارد و اینگونه ادعاها فقط برای انحراف افکار عمومی بیان می‎شود.

دبیرکل حزب مردم پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور،همچنین با اشاره ساماندهی طالبان توسط اسلام آباد، گفت پاکستان طالبان را در منطقه قندهار افغانستان که نسبت به سایر مناطق این کشور از جمله هلمند و غیره آرام بوده ، ساماندهی کرده است و می‎خواهد این منطقه ناامن شود و برای دولت افغانستان مشکلاتی به وجود بیاورد.

این مقام حزب مردم پاکستان، تصریح کرد پس از شکست فرایند مذاکرات صلح با طالبان، جنگی لفظی بین افغانستان و پاکستان آغاز شده است و پاکستان با این کار(فرایند صلح) می‎خواست به جهانیان وانمود کند طرفدار صلح طالبان در افغانستان است ، در حالی که اینگونه نیست و تا زمانی که پاکستان به اهداف خود در افغانستان نرسد ، به جنگ و ناامنی در این کشور پایان نمی‎دهد.