نگرانی شدید سازمان ملل درباره تبعیض علیه مهاجران و اقلیت ها
(last modified 1395-11-09T02:37:36+00:00 )
دلو 09, 1395 07:07 Asia/Kabul
  • نگرانی شدید سازمان ملل درباره تبعیض علیه مهاجران و اقلیت ها

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در مجمع عمومی این سازمان به شدت نگرانی خود را از وضع تبعیضی که مهاجران و اقلیت ها با آن رو به رو هستند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» گفت: گفتمان عمومی جدیدی با محوریت تعصب در حال ترویج است که راه را برای نفرت بیشتر باز می کند و ما باید در این خصوص هوشیار باشیم

گوترش افزود: سازمان ملل باید برای تقویت تشکیلات خود در زمینه حقوق بشر و همچنین اجرای عدالت در قبال مرتکبان جنایات بزرگ تلاش بیشتری به کار بگیرد.

دبیرکل سازمان ملل، دیدگاهی که امروزه در مورد مسلمان ها شکل گرفته را به شدت ناراحت کننده ارزیابی کرد. 

این اظهارات گوترش در شرایطی مطرح شده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، سیاست های خصمانه ای را در قبال پناهجویان و مسلمانان در پیش گرفته است.

ترامپ چهارشنبه شب، دستور ساخت یک دیوار در مرز آمریکا و مکزیک را با هدف ادعایی مقابله با مهاجرت غیره قانونی صادر کرد.

همچنین رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، جمعه شب فرمان اعمال محدودیت های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای مسلمان به خاک آمریکا را امضا کرد.

ترامپ در سخنرانی های نژاد پرستانه خود در دوران مبارزات انتخاباتی اش همواره اعلام کرده بود: چنان چه رئیس جمهور آمریکا شود، ورود مسلمانان به خاک آمریکا را منع خواهد کرد و بین مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران دیوار خواهد کشید.

 

کلیدواژه