دلو 10, 1395 11:12 Asia/Kabul
  • واکنش های جهانی به منع ورود مسلمانان و مهاجران به آمریکا

منع ورود مهاجران و مسلمانان به آمریکا موجی از اعتراضات جهانی را برانگیخته است.

به گزارش ایرنا؛ شخصیت‌ها، سازمان ها و نهادهای بین المللی، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در زمینه محدود کردن ورود برخی مهاجران و مسلمانان به خاک امریکا، را نژاد پرستانه و غیر انسانی دانستند.

چند سازمان آمریکایی مدافع حقوق بشر، از جمله "مرکز حقوقی مهاجرت ملی" و"اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا"، به خاطر سیاست های مهاجرتی ترامپ، ضد او و «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا اقامه دعوی کرده اند.

در همین حال، پژوهشگران و استادان دانشگاه های آمریکا نیز با امضای بیانیه‌ای اعلام کردند، فرمان اجرایی ترامپ در باره مهاجران ضربه‌ای شدید به سابقه و خوش‌نامی دانشگاهی آمریکا می‌زند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا در دوران سخت که شمار پناهجویان در سراسر جهان افزایش یافته اند و آوارگان جنگی بیش از پیش به کمک نیاز دارند، از مسئولیت خود سر باز می‌زند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد نیز در بیانیه مشترکی با انتقاد از حکم ترامپ برخورد یکسان با پناهجویان را "بدون در نظرگرفتن دین، ملیت یا نژاد آنها" خواستار شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با امضای فرمانی از ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری کرد که با انتقاد شدید کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و سازمان ملل متحد روبرو شده است.

 

کلیدواژه