دلو 11, 1395 06:19 Asia/Kabul
  • ادامه تظاهرات در آمریکا علیه ترامپ

مردم شهرهای "نیویورک"، "شیکاگو" و"ریچموند" آمریکا، یکشنبه شب در اعتراض به فرمان جدید "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور در ممانعت از ورود مهاجران به آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تظاهر کنندگان با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد هایی اعتراض خود را به فرمان های اجرایی جدید دونالد ترامپ درباره قوانین جدید مهاجرت آمریکا اعلام کردند.

در دیگر شهرهای آمریکا نیز هزاران نفر از مردم این کشور در اعتراض به قانون ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا در فرودگاه‌های بزرگ این کشور تحصن کرده اند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه‌شب فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی ، لیبی ، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد.

این اقدام ترامپ واکنش و اعتراضات جهانی را در پی داشته و بسیاری از کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری جدید آمریکا را تبعیض آمیز و خلاف قوانین بین المللی دانستند.

ترامپ پیشتر در سخنرانی های نژاد پرستانه خود در دوران مبارزات انتخاباتی اش همواره اعلام کرده بود: چنان چه رئیس جمهور آمریکا شود، ورود مسلمانان به خاک آمریکا را منع خواهد کرد و بین مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران دیوار خواهد کشید.

بر اساس نظرسنجی مشترک اخیر روزنامه های واشنگتن پست و ای بی سی نیوز: حدود 60 درصد از آمریکایی ها عملکرد رئیس جمهوری جدید این کشور را تایید نمی کنند.

 

کلیدواژه