نارضایتی مقامات اروپایی از فرمان ضد اسلامی ترامپ
(last modified 1395-11-11T08:13:39+00:00 )
دلو 11, 1395 12:43 Asia/Kabul
  • نارضایتی مقامات اروپایی از فرمان ضد اسلامی ترامپ

بسیاری از مقامات و سیاستمداران اروپایی به فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان هفت کشور مسلمان اعتراض کردند.

"مارتین شولتز"، رئیس سابق پارلمان اروپا و نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدر اعظمی آلمان روز یکشنبه  گفت ، اقلیت ها با عبارات ظالمانه و خطرناک از طرف ترامپ مورد حمله قرار می گیرند.

"دیتر یانسک" ، سخنگوی سیاست اقتصادی فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان نیز خواستار ممنوعیت سفر ترامپ به این کشور به منظور شرکت در اجلاس گروه بیست در صورتی که وی از این تصمیم خود برای ممنوعیت سفر اتباع مسلمان به آمریکا برنگردد ، شد.

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان نیز پیشتر دستور ممنوعیت سفر به آمریکا ازهفت کشور با اکثریت اتباع مسلمان از طرف رئیس جمهوری جدید آمریکا را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و آن را تصمیمی غلط و غیر قابل توجیه خواند.

جرمی کوربین ، رهبر حزب کارگر بریتانیا ، نیز در واکنش به فرمان رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود مسلمانان گفت ، باید ترامپ را از ورود به بریتانیا بازداشت.

دونالد ترامپ ، دستوری را امضا کرده است که به موجب آن شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران از سفر به آمریکا منع می شوند .

پس از اجرایی شدن دستور ترامپ ،‌ شماری  از مهاجران  در فرودگاه های آمریکا بازداشت شدند.

 

کلیدواژه