دلو 16, 1395 13:54 Asia/Kabul
  • گزارش سازمان ملل از کشتار مسلمانان میانمار

سازمان ملل متحد اعلام کرد که نیروهای امنیتی میانمار حقوق بشر را به طور گسترده نقض کرده و عملیات کشتار گروهی علیه مسلمانان این کشور مرتکب شده اند.

 سازمان ملل متحد تاکید کرد که نیروهای امنیتی میانمار به کشتار گروهی، تجاوز زیر تهدید سلاح، ضرب و شتم شدید و قتل کودکان مسلمان در این کشور اقدام کرده اند.

سازمان ملل دراین گزارش با بیش از 200 خانواده اقلیت مسلمانان روهینگا که از میانمار به بنگلادش فرار کرده اند، مصاحبه کرده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است ، یک کودک شیرخواره هشت ساله هنگامی که پنج نیروی امنیتی به مادرش زیر تهدید سلاح تجاوز کردند به قتل رسیده است.

در این گزارش آمده است ، حدود 65 هزار مسلمان روهینگا از میانمار به بنگلادش فرار کرده اند.

بر اساس این گزارش نیمی از مصاحبه شوندگان اعلام کرده اند که یکی از اعضای خانواده آنها کشته شده است.

براساس این مصاحبه ها، نیروهای امنیتی یا ارتش میانمار صدها خانه، مدرسه، بازار، فروشگاه و مسجد مسلمانان روهینگا را آتش زده اند.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: ارتش میانمار خانه های مردم روهینگا را با وجود ساکنانش در آن، به طور عمدی آتش می زند ومسلمانان روهینگا را مجبور کرده است که تا وارد خانه های در حال سوختن شوند.

حدود 70 هزار آواره مسلمان روهینگیا  اخیرا به دلیل  خشونتهای خونین ارتش و بوداییان افراطی در میانمار به بنگلادش گریخته اند .

 

کلیدواژه