دلو 16, 1395 22:03 Asia/Kabul
  •  اعلام نامزدی دو سیاستمدار روس برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه

فعال سیاسی مخالف دولت روسیه و رهبر حزب لیبرال دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا،  "الکسی ناوالنی" و بلاگ نویس که به عنوان یکی از مخالفان دولت روسیه شناخته می شود، روز شنبه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 این کشور اعلام آمادگی کرد.

ناوالنی در پایان جلسه محاکمه خود، گفت که بر اساس قانون اساسی روسیه فقط افرادی حق شرکت در انتخابات را ندارند که در حبس باشند و به همین دلیل هیچ مانعی برای شرکت وی درانتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

نماینده دادستانی روسیه، درمورد اتهامات مالی درخواست صدور حکم پنج سال زندان برای ناوالنی کرده است و قاضی پرونده نیز اواخر هفته جاری حکم دادگاه را اعلام می کند.

از سوی دیگر، ولادیمیر ژیرینوفسکی، نایب رییس سابق مجلس دوما و رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه نیز امروز اعلام کرد  برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت می‌کند.

اعلام نامزدی،   این سیاستمداران روسی در شرایطی مطرح می شود که نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد محبووبیت " ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور به حدود 80 درصد رسیده است.

هفتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه،  مارس 2018  برگزار می شود و ولادیمیرپوتین نیز می تواند بر اساس قانون اساسی در این انتخابات شرکت کند.