دلو 17, 1395 16:50 Asia/Kabul
  •  اعتراض موزه هنرهای معاصر نیویورک به حکم اجرایی ترامپ

موزه هنرهای معاصر نیویورک در اعتراض به فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، آثار هنرمندان کشورهایی را که مشمول این ممنوعیت هستند، جایگزین آثار هنرمندان مشهور غربی کرد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز؛موزه هنرهای معاصر نیویورک در اقدامی که شدیدترین اعتراض یک نهاد فرهنگی مهم محسوب می شود، گالریهای طبقه پنجم خود را که محل نمایش دائمی آثار مدرن هنرمندانی غربی است، به نمایش آثار هنرمندان معاصر ایران، عراق و سودان اختصاص داد.

در کنار هر تابلوی نقاشی، مجسمه یا عکس، متنی با این عنوان"این اثر متعلق به هنرمند کشوری است که اتباعش اجازه ورود به آمریکا را ندارند" نوشته شده است.

دیگر موزه های بزرگ آمریکا در طول هفته اخیر مخالفت  خود را با فرمان اجرایی ترامپ که هنوز در بعضی از فرودگاهها اجرا می شود، اعلام کرده اند.

رئیس موزه "گتی" در لس آنجلس، دستور ترامپ را "نسجیده، غیرلازم و مخرب" توصیف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا 27 ژانویه فرمان اجرایی را به امضا رساند که به موجب آن از ورود شهروندان هفت کشور عمده مسلمان جهان به خاک این کشور به مدت 90 روز جلوگیری می شود و  ورود افراد با ویزای پناهجو نیز به مدت چهار ماه به حالت تعلیق در آمد.

اقدام رئیس جمهوری آمریکا،  با واکنش منفی جهانی مواجه شده و در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشورهای اروپایی تظاهرات گستره ای برگزار شده است. 

 

کلیدواژه