دیدار نمایندگان روسیه، ترکیه، ایران و سازمان ملل در آستانه قزاقستان
(last modified 1395-11-19T03:46:08+00:00 )
دلو 19, 1395 08:16 Asia/Kabul
  • دیدار نمایندگان روسیه، ترکیه، ایران و سازمان ملل در آستانه قزاقستان

هیات های کارشناسی روسیه، ترکیه، ایران و سازمان ملل متحد روز دوشنبه در آستانه پایتخت قزاقستان درباره توافقنامه آتش بس در سوریه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،"استانیسلاو گادزیماگمدوف" رئیس هیات روسی گفت: هیات های حاضر در این نشست بر آمادگی شان برای ادامه همکاری به منظور تضمین برقراری آتش بس در سوریه تاکید کردند.

گادزیماگمدوف افزود: نمایندگان روسیه، سوریه، ایران و سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه در "آستانه" نخستین جلسه گروه مشترک را برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست درباره راه های آتش بس در سوریه، تدابیر خاص برای ایجاد نظارت و کنترل ویژه بر تضمین آتش بس، توقف اقدامات تحریک کننده و تضمین دسترسی های بشردوستانه گفتگو کردند.

این نشست درحالی برگزار شد که پیشتر، در روزهای 23 و 24 ژانویه نخستین نشست آستانه، به ابتکار ایران و با همکاری روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت و معارضین سوری برگزار شد و برای اولین بار نمایندگان دولت قانونی سوریه به مذاکره رودرو و مستقیم با نمایندگان معارضان مسلح پرداختند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه