دلو 19, 1395 08:28 Asia/Kabul
  • شهادت دیپلمات ها و مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا علیه ترامپ

10 دیپلمات و مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در یک شهادتنامه برای دادگاه تجدیدنظر فدرال در ایالت کالیفرنیا، اعلام کردند: فرمان ضد مهاجرتی "دونالدترامپ"، امنیت آمریکا را در دراز مدت «تضعیف» می کند.

به گزارش ایرنا، این نامه را که "جان کری" و "مادلین آلبرایت" وزرای سابق امور خارجه آمریکا و برخی  چهره های ارشد اطلاعاتی این کشور از جمله "جانت ناپولیتانو"، "سوزان رایسگ، "لئون پانه‌تا"، "مایکل هایدن"، "جان مک لاهلین"، "اوریل هاینس"، "مایکل مورل" و "لیسا موناکو" امضا کرده اند، روز دوشنبه به دادگاه تجدید نظر شهر سانفرانسیسکو تسلیم شده است.

در بخشی از این نامه آمده، فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا بسیار بد تنظیم شده و روش اجرای آن مشکلات فراوانی دارد.

قرار است دادگاه استیناف سانفرانسیسکو به رای روز جمعه "جیمز روبارت" قاضی شهر سیاتل درباره لغو فرمان ترامپ در محدودیت ویزای شهروندان هفت کشور نظر بدهد.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه‌ 27 ژانویه فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد. این اقدام ترامپ واکنش و اعتراضات جهانی را در پی داشته و بسیاری از کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری جدید آمریکا را تبعیض آمیز و خلاف قوانین بین المللی دانستند.

ترامپ پیشتر در سخنرانی های نژاد پرستانه خود در دوران مبارزات انتخاباتی اش همواره اعلام کرده بود: چنان چه رئیس جمهور آمریکا شود، ورود مسلمانان به خاک آمریکا را منع خواهد کرد و بین مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران دیوار خواهد کشید.

بر اساس نظرسنجی مشترک اخیر روزنامه های واشنگتن پست و ای بی سی نیوز: حدود 60 درصد از آمریکایی ها عملکرد رئیس جمهوری جدید این کشور را تایید نمی کنند.

 

کلیدواژه