واکنش " دونالد ترامپ " به رای دادگاه تجدید نظر آمریکا
(last modified 1395-11-22T05:52:47+00:00 )
دلو 22, 1395 10:22 Asia/Kabul
  •  واکنش

رئیس جمهوری امریکا، دادگاه تجدید نظر درشهر سانفرانسیسکو را به سیاسی کاری متهم کرد.

به گزراش ایرنا،  "  دونالد ترامپ "  رئیس جمهوری آمریکا روز  جمعه در واکنش به رای دادگاه تجدید نظر که با فرمان اجرایی او علیه مهاجران مخالفت کرده است، این دادگاه را به سیاسی کاری متهم کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت، دولت وی در نهایت پیروز این دعوی است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود، امنیت آمریکا پس از رای دادگاه تجدید نظر به چالش کشیده خواهد شد.

ترامپ، همچنین وعده داد که تلاش قانونی خود را برای اجرای مجدد فرمان اجرایی به کار خواهد بست.

دادگاه تجدیدنظردر شهر سانفرانسیسکو نیز رای صادره دادگاه سیاتل در مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری امریکا مبنی بر منع ورود مهاجران و اتباع هفت کشور مسلمان به خاک این کشور را تایید کرد.

سه قاضی دادگاه تجدید نظر شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، در رای خود  تاکید کرد دولت این کشور هیچ ادله ای به دادگاه ارائه نکرده که نشان دهد اتباع کشورهایی که ورودشان به خاک آمریکا ممنوع شده است، حمله ای در خاک آمریکا انجام داده اند.

"دونالد ترامپ"، 27 ژانویه 2017  فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد.

این اقدام ترامپ واکنش و اعتراضات جهانی را در پی داشته است، و بسیاری از کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری  آمریکا را تبعیض آمیز و خلاف قوانین بین المللی دانستند.

 

کلیدواژه