مذاکره روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره تحولات سوریه
(last modified 1395-11-22T06:13:30+00:00 )
دلو 22, 1395 10:43 Asia/Kabul
  • مذاکره روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره تحولات سوریه

روسای جمهوری روسیه و ترکیه، در مورد آخرین تحولات سوریه رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش پرس تی وی،  کاخ کرملین روز پنجشنبه  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد "ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با  "رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه  بر «افزایش هماهنگی‌های نظامی» در سوریه علیه تروریست‌ها  به توافق دست یافتند.

ولادیمیر پوتین، همچنین در این  گفتگو  به خاطر کشته شدن تصادفی سه سرباز ترک ابراز تأسف کرد و از آمادگی روسیه برای پیگیری این موضوع خبر داد.

در بیانیۀ کرملین آمده است،   پوتین و اردوغان در خصوص «اجرای نتایج نشست بین‌المللی سوریه که در ماه ژانویه 2017 در آستانه  پایتخت قزاقستان و با میانجی‌گری روسیه، ترکیه و ایران برگزار شد  به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این گفتگوی تلفنی در شرایطی انجام شد، که " دیمیتری پسکوف "  سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است  این کشور و ترکیه درباره عملیات بمباران در شهر الباب سوریه که به مرگ سه نظامی ترکیه ای منجر شد، تحقیق مشترک انجام می دهند.

ارتش ترکیه،  24 اوت 2016 ، با اجرای عملیاتی موسوم به «سپر فرات» تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد و از  تروریست ها  در مناطق تحت تسلط داعش حمایت می کند.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامه عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند،  که دمشق مداخله نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

 

کلیدواژه