دلو 28, 1395 09:03 Asia/Kabul
  • ترامپ: عاشق انتقال سفارت آمریکا به قدس هستم

دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید گفت: بسیار علاقه مند است سفارت آمریکا به قدس اشغالی منتقل شود.

به گزارش پرس تی وی، مقامات رژیم صهیونیستی بارها از کشورهایی که  با این رژیم دارای مناسبات هستند، خواسته اند سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کنند، اما این کشورها از بیم واکنش افکار عمومی تاکنون از این اقدام امتناع کرده‌اند و پیشقدم شدن آمریکا در این زمینه، نشان دهنده توجه دولت این کشور به رژیم اسرائیل در سایه اشغالگری و جنایت‌های روز افزون این رژیم است.

دونالد ترامپ همچنین بر خلاف دیگر طرف های برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» در این نشست خبری دوباره  تاکید کرد: توافق هسته‌ای با ایران، یکی از بدترین توافق‌هایی است که تا کنون دیده‌ است.

رئیس‌جمهور امریکا با بیان این که دولت وی تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده و بعد از این هم اقدامات بیشتری انجام خواهم داد مدعی شد، این تحریم ها برای آن است که اطمینان یابد  ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این نشست خبری، از حمایت بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل قدردانی کرد و مدعی شد، این رژیم کودک کش قربانی برخورد های مخاصمه آمیز و غیر منصفانه برخی کشورها است.

نتانیاهو همچنین در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران تهدیدی برای امنیت اسرائیل است.

این اظهارات دونالد ترامپ و نتانیاهو در حالی است که به اذعان گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای امنیت، ایران همواره به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.

همچنین به اذعان کشورهای اروپایی، این آمریکا است که همواره به کارشکنی های خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک برجام ادامه می دهد.

"دونالد ترامپ" در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همواره برجام را «فاجعه» و «بدترین توافقنامه دنیا» خوانده و وعده داده بود در صورت راه یابی به کاخ سفید در همان روز اول برجام را پاره خواهد کرد.

 

کلیدواژه