دلو 28, 1395 14:45 Asia/Kabul
  • تریبون کاخ سفید ؛ جایی برای  اظهارات فریبکارانه نتانیاهو

سفر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و اظهاراتش در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مملو از فریبکاری بود . او مسلمانان را سر منشآ افراط گرایی و تروریسم معرفی کرد. ترامپ نیز با وجود تناقض گویی هایش درباره قدس و شهرکهای صهیونیست نشین و سرنوشت فلسطین بار دیگر بر حمایت همه جانبه از رژِیم صهیونیستی تاکید کرد .

اما آنچه که جای تامل دارد اظهارات  فریبکارانه و فرافکنی است که نتانیاهو درباره تروریسم داشته است.   نتانیاهو در شرایطی از تهدید و تروریسم سخن می گوید و با لفاظی های خاص مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا ،  مسلمانان را  به  افراط گرایی اسلامی متهم می کند  که  ماهیت اسرائیل از تروریسم شکل گرفته و فلسفه وجودی اش  بر تروریسم استوار است .

با نگاهی به عملکرد تروریستی اسرائیل می توان به لایه های پیچیده  و ماهیت تروریستی اسرائیل پی برد .

هسته های اولیه اسرائیل را گروههای ترور ایرگون ، اشترن و هاگانا تشکیل دادند .این گروه های تروریستی پیش از تشکیل اسرائیل ، در دهه های 1930 و 1940 نقش مهمی در وادار کردن فلسطینیان به ترک زادگاهشان داشتند . یگانهای ترور در فلسطین اشغالی همچنان فعال مانده اند  تا تروریسم دولتی اسرائیل به حیات غاصبانه خود در منطقه ادامه دهد .عملکرد اسرائیل نشان می دهد که هیچ حد و مرزی برای جنایاتش قائل نیست .

تاریخ رژیم اسرائیل مملو از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان است و این رژیم ، کارنامه خونینی در اقدامات تروریستی دارد .  سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" طی 3 دهه گذشته 14 عملیات ترور علیه مقامات و رهبران فلسطینی و عرب انجام داده و 16 شخصیت فلسطینی و عرب را در11 کشورعربی وغیرعربی ترور کرده است . 

چندی پیش کانال دو تلویزیون اسرائیل  برای نخستین بار در برنامه‎ای به وجود یگان ترور "کیدون" در سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) اذعان کرد و گفت این یگان تا کنون ده ها عملیات ترور در نقاط مختلف جهان از جمله ایران انجام داده است. ترور " محمود المبحوح" ، از فرماندهان گردان های عزالدین قسام ، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و همچنین ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط این یگان انجام شد.

رفتارهای رژیم صهیونیستی جای تردیدی را باقی نگذاشته که جهان با رژیم شرور و تروریستی مواجه است که با اقدامات خود امنیت منطقه و جهان را به مخاطره افکنده است . اما آنچه که سبب شد  نتانیاهو فضا و شرایط را  برای تکرار فریبکاری های خود  مساعد ببیند  ؛دیدگاههای افراطی ترامپ است که به رغم توصیه ها ی بسیاری از دولتها و کشورها همچنان به اظهارات جنجالی خصمانه خود بویژه علیه مسلمانان ادامه میدهد.                                   

دیدگاه های ترامپ علیه مسلمانان  پوششی برای تشدید سیاستهای  ضد دینی رژیم صهیونیستی بویژه ضد مسلمانان بوده است  و به نوعی  سیاستهای ترامپ با نتانیاهو با هم همخوانی دارد .

این درحالی است که لابی صهیونیسم نیز در تعیین سیاستهای مقامات آمریکایی موثر بوده است و از اینرو منشاء بسیاری از لفاظی های دونالد ترامپ علیه مسلمانان را باید در  تحت تاثیر القائات صهیونیستها قرار داشتن وی  جستجو کرد. در چنین فضایی کاخ سفید آمریکا به تریبون نشر سیاستهای فریبکارنه و در عین حال ضد بشری رژیم صهیونیستی تبدیل شده است  و این موضوع از دور جدید توطئه های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و جهان اسلام  حکایت دارد .    

  

کلیدواژه