حمایت دوباره اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی از برجام
(last modified 1395-11-30T04:43:49+00:00 )
دلو 30, 1395 09:13 Asia/Kabul
  •  حمایت دوباره اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی از برجام

اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی جمعه شب با صدور یک بیانیه مشترک بر حمایت دوباره خود از برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که در پایان پنجمین نشست مقام های ارشد اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بروکسل پایتخت بلژیک منتشر شد، آمده است: نماینده عالی اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده امور کمیسیون مشترک برجام در زمینه تداوم اجرای توافق با آژانس در ارتباط نزدیک خواهد بود.

این بیانیه در ادامه می افزاید که اتحادیه اروپا حمایت فنی از جمله در زمینه آموزش و تجهیزات به آژانس ارائه خواهد داد.

اتحادیه اروپا بر اساس این بیانیه همچنین گزارش هایی در زمینه همکاری های مشترک با ایران در اجرای ضمیمه سه توافق هسته ای به ویژه در حوزه امنیت هسته ای و تحقیقات ارائه کرده است.

حمایت های جهانی از توافق هسته ای با ایران در ادامه تایید انجام تمامی تعهدات ایران در قبال برجام از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای امنیت است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور جنجالی آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا) تاکید کرده است: برنامه جامع اقدام مشترک بدترین توافقی است که تا کنون دیده است.

"ترامپ" در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز همواره برجام را «فاجعه» و «بدترین توافقنامه دنیا» خوانده و وعده داده بود که در صورت راه یابی به کاخ سفید در همان روز اول برجام را پاره خواهد کرد.

 

کلیدواژه