تاکید دبیرکل سازمان ملل بر راه حل فراگیر برای شکست داعش
(last modified 1395-11-30T13:01:44+00:00 )
دلو 30, 1395 17:31 Asia/Kabul
  •  تاکید دبیرکل سازمان ملل بر راه حل فراگیر برای شکست داعش

دبیرکل سازمان ملل تاکیدکرد، نمی توان بدون داشتن راه حل سیاسی فراگیر، داعش را در سوریه و عراق شکست داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز شنبه درسخنان خود درکنفرانس امنیتی مونیخ گفت، اعضای سازمان ملل باید برای برقراری صلح در سوریه و منطقه تلاش کنند.

دبیرکل سازمان ملل تاکیدکرد، خطر تروریسم، تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است و برای مقابله با آن باید همه کشورها همکاری کنند. 

گوترش همچنین بر لزوم پایبندی همه کشورها به توافقنامه پاریس درباره تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. 

دبیرکل سازمان ملل مخالفت آمریکا با معرفی سلام فیاض نخست وزیر اسبق تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان نماینده ویژه این سازمان در لیبی، اشتباه خواند و گفت: کشورها باید به معیارهای سازمان ملل درباره کسانی که به این نهاد جهانی خدمت می کنند، احترام بگذارند.

دبیرکل سازمان ملل پیش از این سلام  فیاض را به عنوان فرستاده ویژه دراین سازمان در امور لیبی منصوب کرد و انتظار می رفت که شورای امنیت نیز بدون اعتراض این انتصاب را تایید کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ با شرکت 10 رئیس جمهوری ، هشت نخست وزیر، وزیران امورخارجه 30 کشور ، وزیران دفاع حدود 20 کشور و مقامات بین المللی از روز جمعه آغاز شده و تا روز یکشنبه در هتل بایریشه هوف مونیخ ادامه خواهد داشت.

در کنفرانس امنیتی مونیخ موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده ناتو، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرایی، مسائل منطقه ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین بررسی می شود.

 

کلیدواژه