حوت 02, 1395 19:10 Asia/Kabul
  • انتقاد دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان از سیاست های تجاوزکارانه آمریکا

دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان ،آمریکا را عامل اصلی برافروخته شدن گسترش تروریسم، ناآرامی های منطقه و فاصله انداختن میان کشورهای همسایه دانست.

به گزارش ایرنا، 'لیاقت بلوچ'  امروز گفت  ادامه حضور نظامیان  آمریکایی در افغانستان، آتش تروریسم و ناامنی در این کشور را شعله ورتر خواهد کرد و مادامی که امریکایی ها در افغانستان حضور داشته باشند  برقراری  صلح و آرامش در این کشور امکان پذیر نیست .

وی افزود  آمریکا برای تامین منافع خود و بدون توجه به سرنوشت مردم افغانستان و دیگر کشورهای همسایه  به افغانستان حمله کرد و اگر امروزشاهد تشدید اختلاف ها و تنش ها میان کابل  و اسلام آباد  هستیم،  و   دلیل آن بخاطر  حضورنامشروع  بیگانگان درمنطقه است .

لیاقت بلوچ ،  با بیان اینکه آمریکا ،مسئول ناامنی و رنج های مردم افغانستان و پاکستان  است  گفت  واشنگتن  با  دامن زدن به بی ثباتی  افغانستان موجب شده تا دامنه ناامنی دراین کشور، به پاکستان هم سرایت کند.

دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان  به حضور  گروه های تروریستی در افغانستان و پاکستان اشاره  و تاکید کرد  آمریکا در دهه های گذشته در شکل گیری نطفه این گروه های مخرب نقش اساسی داشته است.

دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان همچنین تاکید کرد دو کشورهمسایه ومسلمان پاکستان و افغانستان با مشترکات فراوان، دشمنی دیرینه با یکدیگر ندارند وبه راحتی می توانند مسائل میان خود را حل کنند اما وجود بیگانگان و حمایت مالی و نظامی از گروههای تروریستی  در منطقه باعث شده تا دو کشور از هم فاصله بگیرند.

وی  تصریح کرد رشد پدیده تروریسم در افغانستان، حاصل لشکرکشی آمریکا به افغانستان است که بطور طبیعی، پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است.

لیاقت بلوچ  همچنین خواستار یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر سیاست های اسلام ستیزی آمریکا شد و به اشغالگران  توصیه کرد تا با ترک سرزمین های اشغال شده در نقاط مختلف جهان از جمله پایان دادن به اشغال نظامی افغانستان، زمینه را برای بازگشت صلح و آرامش در جهان   فراهم کنند.

 

کلیدواژه