حوت 14, 1395 08:37 Asia/Kabul
  • حزب میانه رو فرانسه حمایت خود از «فیون» را پس گرفت

حزب میانه رو « اتحادیه دموکرات ها و مستقل های» فرانسه روز جمعه حمایت خود از «فرانسوا فیون» نامزد حزب «جمهوریخواهان» (جناح راست میانه) در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس گرفت.

به گزارش رادیو دری، «ژان کریستف لاگارد» رئیس حزب «اتحادیه دموکرات ها و مستقل های» فرانسه خاطر نشان کرد: اگر حزب «جمهوریخواهان» نامزد خود را تغییر ندهند از ائتلاف با این حزب خارج خواهد شد.

فیون به رغم انتقادها و احضار شدن به دادگاه برای تفهیم اتهام در ارتباط با پرونده ایجاد شغل صوری برای همسرش بر ادامه نامزدی خود تاکید دارد.

از زمان افشای رسوایی مالی و شغلی همسر و فرزندان "فرانسوا فیون"، وی با چالش های جدی روبرو شده و نظرسنجی ها نیز نشانگر کاهش محبوبیت وی است.

ژان کریستف لاگارد همچنین درباره حمایت احتمالی حزبش از نامزدی «الن ژوپه» نخست وزیر سابق فرانسه که ماه نوامبر در دور دوم رقابت درون حزبی جناح راست میانه از فرانسوا فیون شکست خورد گفت: روال منطقی این است که نامزد شماره یک که قادر به ادامه رقابت نیست جای خود را به نفر دوم بدهد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد «الن ژوپه» در صورت انتخاب شدن به عنوان نامزدی جناح راست میانه، در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در صدر قرار خواهد گرفت.

مارین لوپن، نامزد حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه و " بنوا آمون " از حزب سوسیالیست از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ماه آوریل و مه 2017 در دو مرحله برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه