ترامپ فرمانی جدید ضد مهاجران امضا می کند
(last modified Sun, 05 Mar 2017 04:44:19 GMT )
حوت 15, 1395 09:14 Asia/Kabul
  •  ترامپ فرمانی جدید ضد مهاجران امضا می کند

رسانه های آمریکایی اعلام کردند: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جنجالی این کشور روز دوشنبه فرمانی جدید برای منع ورود اتباع برخی کشورها به خاک آمریکا امضا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ قرار است این فرمان را با حضور در وزارت امنیت داخلی آمریکا امضا کند.

"دونالد ترامپ" روز جمعه‌ 8 دلو فرمانی را برای منع ورود اتباع کشورهای مسلمان عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن امضا کرد که اندکی بعد ازسوی «جیمز روبارت» قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا، لغو شد.

دادگاه استیناف این پرونده هم سپس به اتفاق آرا با درخواست تجدید نظر ترامپ در این حکم مخالفت و اعلام کرد که مستندات ارائه شده در این باره کافی نبوده است.

ترامپ گرچه در ابتدا به انتقاد شدید از قضات دادگاه استیناف پرداخت و حتی وعده ارجاع پرونده را به دیوان عالی آمریکا داد، اما در نهایت تصمیم گرفت که فرمان جدیدی را با اعمال برخی تغییرات امضا کند.

این در حالی است که فرمان قبلی ترامپ اعتراضات جهانی را در پی داشت و بسیاری از کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را تبعیض آمیز و خلاف قوانین بین المللی دانستند.

بر اساس نظرسنجی مشترک اخیر روزنامه های واشنگتن پست و ای بی سی نیوز: حدود 60 درصد از آمریکایی ها عملکرد رئیس جمهوری جدید این کشور را تایید نمی کنند.