حوت 17, 1395 15:55 Asia/Kabul
  •  نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا فرمان جدید ترامپ را محکوم کردند

دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا پس از صدور نسخه دوم فرمان اجرایی رئیس جمهوری این کشور در ممنوعیت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان ، آن را محکوم کردند.

به گزارش روزسه شنبه شبکه خبری سی ان ان، «اندره کارسون» نماینده دمکرات مجلس نمایندگان از ایالت ایندیانا و دومین مسلمان منتخب کنگره و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری نوشت : "دوباره شاهد تکرار اتفاقات ناخوشایند هستیم."

«کیت الیسون» نماینده دموکرات ایالت مینه سوتای آمریکا و اولین نماینده مسلمان منتخب درکنگره  نیز فرمان جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا را نسخه ای ازهمان فرمان نخست وی با اجتناب از مخاطرات حقوقی توصیف کرد و گفت ، این فرمان، ممنوعیت ورود مسلمانان و نسخه بازنویسی شده فرمان نخست است.

الیسون افزود، ترامپ تلاش می کند از ورود مسلمانان به خاطر مذهب شان جلوگیری کند.

برخلاف فرمان قبلی ترامپ که بسیاری از حامیان جمهوری خواه وی را متعجب و شگفت زده کرد، نسخه جدید با حمایت فوری جمهوری خواهان مواجه شد و سناتور «لیندسی گراهام» که همواره در کنار سناتور «جان مک کین» ازمنتقدان آشکار فرمان اجرایی نخست بودند ، به ترامپ تبریک گفتند.

این در حالیست که سناتور «چاک شومر» رهبر دمکرات ها در سنا روز دوشنبه پیش بینی کرد که فرمان جدید نیز با چالش هایی در دادگاه مواجه شود.

در فرمان اجرایی جدید عراق از هفت کشور حذف شده است و از لحن دردسر آفرین فرمان اجرایی نخست که وعده داده بود پناهجویان مسیحی بیشتری را بپذیرد، استفاده نشده است، اما همچنان از مهاجرت اتباع شش کشور عمدتا مسلمان ایران، سومالی، سوریه، یمن، لیبی و سودان جلوگیری می کند.

اجرای فرمان اولیه ترامپ درباره توقف موقت ورود مسافران از هفت کشور عمدتا مسلمان که 27 ژانویه امضا شد، از سوی دادگاه فدرال متوقف شد.

 

کلیدواژه