حوت 19, 1395 11:23 Asia/Kabul
  • مخالفت واشنگتن با تحریم و انزوای اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، چهارشنبه شب تاکید کرد: واشنگتن مخالف تحریم و منزوی شدن اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «مارک تونر» همچنین با تائید خبر دیدار روز چهارشنبه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن تصریح کرد: تیلرسون در این دیدار بر روابط نزدیک و گسست ناپذیر آمریکا با اسرائیل تاکید کرده است.

وزارت جنگ اسرائیل نیز در بیانیه ای با تائید این خبر تاکید کرد: لیبرمن در دیدار با تیلرسون درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت جنگ اسرائیل دو طرف در این دیدار مدعی شدند ایران ثبات خاورمیانه را تضعیف می‌کند.

رئیس‌ جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی بر لزوم مقابله با جمهوری اسلامی تاکید کرده بودند.

«دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» همچنین در این گفتگوی تلفنی با تکرار ادعاهای قبلی خود، توافق هسته ایران و 1+5 را «خطرناک» توصیف کردند.

ترامپ و نتانیاهو پیشتر نیز به دفعات بر لزوم مقابله با برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» تاکید کرده بودند.

"بنیامین نتانیاهو" همواره دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده و خاطر نشان کرده: خواهان همکاری با ترامپ برای از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است که در ژوئیه 2015 پس از نزدیک به دو سال مذاکره میان این کشورها حاصل شد.

"دونالد ترامپ"، هم همواره در اظهاراتی خلاف عرف دیپلماتیک خاطر نشان کرده: از توافق هسته ای با ایران راضی نیست و آن را یکی از بدترین توافقاتی می داند که تاکنون حاصل شده.

این در حالی است که به اذعان جامعه جهانی از جمله اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرده است اما آمریکایی ها با حمایت رژیم صهیونیستی همواره به دنبال کارشکنی در این توافق بین المللی بوده اند.

کلیدواژه