روسیه: سکوت شورای امنیت تشویق کننده تروریست ها است
(last modified 1395-12-26T07:19:51+00:00 )
حوت 26, 1395 11:49 Asia/Kabul
  •  روسیه: سکوت شورای امنیت تشویق کننده تروریست ها است

روسیه با محکوم کردن حملات انفجاری روز چهارشنبه تروریست ها در دمشق (پایتخت سوریه)، خاطر نشان کرد: سکوت شورای امنیت در برابر این حملات، تروریست های ضد سوری را برای انجام اعمال تروریستی جدید ترغیب می کند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه شب در بیانیه ای تصریح کرد: مسکو بر این باور است که بی میلی برخورد با اقدامات وحشیانه تروریست ها در سوریه با توجه به محکوم کردن اعمال تروریستی در کشورهای دیگر از سوی شورای امنیت، کاربرد رویکرد دوگانه است و مقاصد کشورهایی را که مدعی مبارزه با تروریسم در سطح جهانی هستند، زیر سئوال می برد.

وزارت امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تلاش های گذشته مسکو برای محکوم کردن حملات تروریست ها علیه مردم سوریه در شورای امنیت به نتیجه نرسیده است، خاطر نشان کرد: شرکای روسیه باید مسائل مربوط به مقابله با تروریسم در سوریه یا هر کشور دیگری را که نیازمند توجه ویژه و توافق جامعه جهانی است، در اولویت قرار دهند.

ظهر روز چهارشنبه بر اثر انفجار تروریستی در بزرگترین مجتمع قضایی سوریه در دمشق دستکم ۳۱ نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند. همچنین حمله ای تروریستی عصر روز چهارشنبه در رستوران یک پارک در منطقه «ربوه» شمال غرب دمشق روی داد که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان سوری منجر شد.

 

کلیدواژه