اتباع ایران و پنج کشور دیگر همچنان می توانند برای دریافت روادید به آمریکا ، اقدام کنند
(last modified 1395-12-28T04:45:27+00:00 )
حوت 28, 1395 09:15 Asia/Kabul
  •  اتباع ایران و پنج کشور دیگر همچنان می توانند برای دریافت روادید به آمریکا ،  اقدام کنند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ،سفارتخانه ها و کنسولگرهای این کشور ،همچنان رسیدگی به درخواست های روادید از طرف اتباع شش کشور ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن که در فرمان اجرایی دونالد ترامپ آمده اند، ادامه می دهند .

به گزارش رادیو دری، در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است ، از آنجایکه فرمان اجرایی " دونالد ترامپ " رئیس جمهور ی آمریکا ضد این شش کشورهنوز به مرحله اجرا در نیامده است ،سفارتخانه ها و کنسولگری های آمریکا همچنان به رسیدگی به درخواست های روادید اتباع این کشورها ، همانند قبل ادامه می دهند و این وزارتخانه اعمال بندهای فرمان اجرایی را بر اساس دستورهای مربوطه دادگاه ها تعلیق می کند.

چهارشنبه و پنج شنبه گذشته، دو قاضی فدرال آمریکا در هاوایی و مریلند، اعلام کردند، فرمان اجرایی دوم «دونالد ترامپ» مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع شش کشورعمدتاً مسلمان به آمریکا را اجرا نخواهند کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا با امضای فرمان اجرایی جدید اتباع شش کشور ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن را از سفر به آمریکا به مدت 90 روز منع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا این فرمان را پس از آن صادر کرد که فرمان اجرایی قبلی وی در 27 ژانویه برای منع ورود اتباع کشورهای مسلمان عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا، اندکی بعد از سوی «جیمز روبارت» قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا، لغو شد.

فرمان جدید و قبلی ترامپ اعتراضات جهانی را در پی داشته و بسیاری از کشورهای جهان تصمیمات رئیس جمهوری آمریکا را تبعیض آمیز و خلاف قوانین بین المللی دانستند.

 

کلیدواژه