حوت 28, 1395 14:20 Asia/Kabul
  •  اعتراض به گرمی روابط ترامپ با عربستان

خانواده های قربانیان یازده سپتامبر ، بدنبال دیدار رئیس جمهوری آمریکا با وزیر دفاع عربستان به وی نامه اعتراضی نوشتند.

به گزارش ایرنا ، گروهی از خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر روز جمعه  با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا ، به دیدار وی و "محمد بن سلمان "  پسر پادشاه و وزیر دفاع عربستان اعتراض  واعلام کردند که خاندان سعودی  با پول و تبلیغات تلاش دارد  نقش خود را در حملات تروریستی انکار کند.

در این نامه، با اشاره به پرونده شکایت از عربستان سعودی در دادگاه های آمریکا آمده است که  رژیم آل سعود  به دلیل نقش مامورانش در حمایت از عاملان حملات یازدهم سپتامبر سال 2001، در جایگاه متهم قرار دارد.

این نامه ،  ریاض را به پشتیبانی از گروههای ترویستی از جمله  القاعده و داعش متهم کرده است.

دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، از تصویب و اجرای قانون 'جاستا' در کنگره آمریکا در خصوص نقش عربستان سعودی در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر پشتیبانی کرده بود.

قانون 'عدالت علیه حامیان تروریسم' موسوم به 'جاستا' که در  کنگره آمریکا  به تصویب رسید، به خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر اجازه می دهد از عربستان سعودی شکایت کرده و غرامت دریافت کنند.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا، گزارش دادند در حملات تروریستی یازده سپتامبر که حدود 3 هزار نفر در آمریکا کشته شدند  19  شهروند عربستان سعودی  دست داشتند.

 

کلیدواژه