حمل 02, 1396 14:00 Asia/Kabul
  • انتقاد دیده بان حقوق بشر از بریتانیا

معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر از انگلیس به علت مخالفت با شرکت در صدور بیانیه مشترک شورای حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر در بحرین انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، " جو استورک" معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد، انگلیس با عدم مشارکت در طرح دولت سوئیس به منظور ارائه بیانیه مشترک در شورای حقوق بشر درباره اوضاع بحرین بویژه در این مرحله، مرتکب اقدامی آزاردهنده شد.

استورک تصریح کرد، مانعی برای تعامل با دولت بحرین در مورد اصلاحات آن طور که دولت انگلیس ادعا می کند،  وجود ندارد اما وقتی دولت سوئیس پیشنهاد امضای بیانیه ای مشترک در انتقاد از نقض وحشتناک حقوق بشر را مطرح کرد انگلیس نباید از این کار خودداری می کرد.

استورک همچنین با اشاره به وجود محاکمه های غیرعادلانه برای متهمان پرونده های سیاسی در بحرین، از اظهارات موسسه ملی حقوق بشر که به رغم اعدام سه زندانی سیاسی در برهه اخیر، مدعی شده بحرین تعهدات بین المللی خود را نقض نکرده است، انتقاد کرد.

استورک تاکید کرد که راه قانونی اصلاحات این است که دولت بحرین تعهدات خود در زمینه حقوق بشر را بر اساس توافقنامه هایی که امضا کرده به اجرا بگذارد، به کمیسر عالی و سازمان های حقوقی بین المللی اجازه سفر به این کشور را بدهد و همه زندانیان سیاسی از 2011 تا کنون به خصوص "نبیل رجب" فعال سرشناس حقوقی را که با اتهام های مربوط به آزادی بیان و اندیشه محاکمه می شود آزاد کند.

 

کلیدواژه