حمل 03, 1396 12:02 Asia/Kabul
  •  واکنش سران کشورهای جهان به حمله تروریستی در بریتانیا

سران کشورهای مختلف جهان حمله تروریستی در شهر لندن پایتخت بریتانیا را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیاینه ای با اهریمنی خواندن حمله تروریستی در لندن تصریح کرد، برای مقابله با تروریسم ،همه کشورهای دنیا باید با یکدیگر متحد شوند.

کاخ سفید نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در لندن اعلام کرد، بریتانیا با تمام قدرت به این حمله پاسخ خواهد داد و عاملان آن را محاکمه خواهد کرد.

"جاستین ترودو"، Justin Trudeau نخست وزیر کانادا نیز با ابراز همبستگی با خانواده قربانیان حمله تروریستی در لندن گفت، کانادا در کنار مردم بریتانیا ایستاده است.

"آنگلا مرکل" ،صدر اعظم آلمان هم ضمن ابراز همدردی با مردم بریتانیا خاطرنشان کرد، هر چند که هنوز به وضوح ماهیت عاملان این حمله تروریستی مشخص نشده ولی آلمان در مبارزه با هر گونه تهدیدات و حملات تروریستی مشارکت می کند.

"فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه نیز تصریح کرد، فرانسه حامی مردم بریتانیا است و اقدامات لازم برای کمک به قربانیان این حادثه را انجام خواهد داد.

همچنین "ژان کلود یونکر" (Jean-Claude Juncker) رئیس کمیسیون اروپا ,حمله تروریستی لندن را شوک آور خواند.

"دونالد توسک " Donald Tusk رئیس شورای اروپا نیز از آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با بریتانیا در مبارزه با تروریسم خبر داد.

چهارشنبه شب بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو با عابران پیاده و همچنین حمله با چاقو در شهر لندن در نزدیکی ساختمان پارلمان بریتانیا 5 نفر کشته و حدود 40 نفر زخمی شدند.

تا کنون هیچ گروهی این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.  

 

کلیدواژه