حمل 12, 1396 16:37 Asia/Kabul
  • واکنش کشورهای اروپایی به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی

کشورهای اروپایی موافقت کابینه رژیم صهیونیستی را با ساخت شهرک جدید صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان با  صدور بیانیه هایی موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را با ساخت شهرک جدید صهیونیست نشین  در کرانه باختری رود اردن خلاف اصول و قوانین بین‌المللی دانستند.

وزارت امورخارجه آلمان تاکید کرد هیچ‌گونه تغییری را در مرزهای 1967  به رسمیت نمی‌شناسد.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا، با محکوم کردن تصمیم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی گفت این ساخت‌وساز در تضاد با قوانین بین‌المللی  است  و  راهکار تشکیل کشور مستق فلسطین را تضعیف می‌کند.

وزارت  امورخارجه فرانسه هم  با صدور بیانیه‌ای در محکومیت تصویب ساخت شهرک صهیونیست نشین  جدید، این اقدام را  نگران‌کننده توصیف کرد که می‌تواند تنش‌ها را افزایش  دهد و صلح را به خطر بیاندازد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز با  انتقاد از تصمیم رژیم صهیونیستی گفت، هرگونه شهرک‌ سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی برخلاف  قوانین بین‌المللی است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در اقدامی بر خلاف خواسته جامعه جهانی و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی با ساخت یک شهرک جدید در شمال رام‌الله واقع در کرانه باختری رود اردن موافقت کرده است.

بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی نه تنها باید شهرک سازیها را در  اراضی اشغالی متوقف کند،بلکه باید شهرک های ساخته شده در این اراضی را تخریب کند.

 

کلیدواژه