حمل 14, 1396 14:48 Asia/Kabul
  • افزایش نگرانی از گرسنگی و بی‌سرپناهی در آمریکا

بر اساس تحقیقات موسسه گالوپ ، نگرانی شهروندان آمریکایی به ویژه قشرهای کم‌درآمد و فقیر جامعه از گرسنگی و بی‌ سرپناهی در سال های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ که از اول تا پنجم مارس انجام شده است ، نزدیک به 67 درصد از آمریکایی هایی که درآمد ضعیفی دارند ، از مشکل گرسنگی و بی سرپناهی بسیار نگران هستند. شمار آن دسته از شهروندان آمریکا که نگران چنین مشکلاتی هستند نسبت به نظرسنجی پیشین که در سالهای 2010 و 2011 انجام شد افزایشی نگران کننده را نشان می دهد.

در نظرسنجی پیشین51 درصد از شهروندان آمریکایی نگران گرسنگی و بی سرپناهی بودند.

در مطالعه ای که موسسه گالوپ در سال 2004 در آمریکا انجام داد شمار آمریکایی هایی که به شدت نگران گرسنگی و بی سرپناهی بودند، از 35 درصد تجاوز نمی کرد.

بر اساس اعلام موسسه گالوپ، 57 درصد از آمریکایی ها نگرانی خود را از عدم دستیابی به تامین اجتماعی مقرون به صرفه اعلام کردند.

خشونت، جرم و جنایت و ناامنی اجتماعی نیز از دیگر مسایلی است که شهروندان آمریکایی به ویژه قشرهای کم درآمد و فقیر را نگران کرده است.

از نتایج نظرسنجی جدید گالوپ چنین بر می آید آمریکایی هایی که نگرانی اصلی شان گرسنگی و بی سرپناهی است به همه قشرهای جامعه تعلق دارند و شمارشان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

کارشناسان گالوپ معتقدند،افزایش نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی در جامعه آمریکا در سالهای گذشته از علل اصلی تشدید نگرانی آمریکایی ها از گرسنگی و بی سرپناهی باشد.