حمل 16, 1396 07:22 Asia/Kabul
  • کودتای نافرجام ترکیه جعلی بود

منابع سوری گزارش دادند دستگاه‌های اطلاعاتی غرب به ویژ آمریکا تاکید دارند که کودتای نافرجام ترکیه جعلی بوده است.

به گزارش سه شنبه‌شب شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ دستگاه اطلاعاتی آمریکا تاکید دارد کودتای نافرجام 15 ژوئیه گذشته در ترکیه ساختگی بوده است و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور درحال اجرای نمایش دشمنی با اروپا بوده و درصدد مسلح کردن طرفداران خود پیش از برگزاری همه‌پرسی است.

بر اساس این گزارش، با وجود افشا شدن جزئیات مربوط به نمایش طنزی که اردوغان به راه انداخته است، وی همچنان برای جلب توجه افکار عمومی ترکیه و کسب رأی آری آنان در همه‌پرسی آتی، به پیگری مشکلات سیاسی جعلی با اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری ترکیه ادعا می‌کند اتحادیه اروپا به این علت با الحاق ترکیه به این اتحادیه مخالفت می‌کند که ائتلاف صلیبی تشکیل داده است.

«مایکل روبن» از مسوولان پیشین وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» تاکید کرده است اردوغان در حال مسلح کردن طرفداران خود است، زیرا درباره شکست در همه‌پرسی آینده نگرانی دارد.

همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه قرار است 16 آوریل در این کشور در سایه اختلاف‌های مردمی و سیاسی برگزار شود. این همه پرسی پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 انجام می‌شود که در جریان آن، رجب طیب اردوغان پاکسازی مخالفان خود را در دستگاه‌های مختلف انجام داد.

پیش از این، اردوغان با خوش‌بینی گفت: مردم ترکیه در شانزدهم آوریل با رأی «بله» خود به همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، پیروزی بزرگ را بشارت خواهند داد.

 

کلیدواژه