آمریکا در صف تروریست‌ها برای مقابله با سوریه
(last modified Fri, 07 Apr 2017 14:12:37 GMT )
حمل 18, 1396 18:42 Asia/Kabul
  •  آمریکا در صف تروریست‌ها برای مقابله با سوریه

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهوری سوریه گفت: با حمله آمریکا به سوریه برای این کشور و دیگر کشورها روشن شد که آمریکا در صف واحدی با تروریست‌ها ایستاده است. 

«بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای و سیاسی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین گفت: تهاجم آمریکا پس از پیروزی‌های ارتش سوریه در حماه و عقب راندن تروریست‌هایی که برای حمله به دمشق تلاش می‌کردند، انجام شد. 

مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهوری سوریه  تصریح کرد: هر سوری که از تهاجم آمریکا به سوریه حمایت کند، خائن است و کشورهایی که خود را عربی می‌خوانند و جنگ در سوریه، یمن و لیبی را تامین مالی می‌کنند، ارتباطی به هویت عربی ندارند.

درهمین حال؛ «رامز ترجمان» وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: هدف آمریکا از حمله به سوریه سوء استفاده سیاسی است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: در گذشته اسرائیل چند بار به سوریه تعرض کرد و اکنون آمریکا وارد عمل شد تا مکمل حملات اسرائیل باشد و درحال حاضر سوریه با حملات سیاسی، نظامی و اقتصادی روبه‌رو است که بیش از نیمی از کشورهای جهان در آن مشارکت دارند.

در حمله موشکی بامداد روز جمعه آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در شرق حمص سوریه، 10 نفر کشته و ده‌ها سوری زخمی  شدند و این حمله خسارات سنگینی هم به این پایگاه وارد کرده است. 

 

کلیدواژه