حمل 20, 1396 08:57 Asia/Kabul
  • ترامپ: اقدامات نظامی بیشتر علیه سوریه منتفی نیست

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: واشنگتن در صورت لزوم اقدامات نظامی بیشتری در سوریه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در نامه‌ای به کنگره، رسما اقدام نظامی خود در سوریه را به اطلاع نمایندگان کنگره رساند و درآن  بار دیگر ادعای بی اساس استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرد.

ترامپ بدون ارائه مدرکی مدعی شد؛ دمشق از پایگاه هوایی «الشعیرات» در ولایت حمص سوریه برای انجام حملات شیمیایی استفاده کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا هدف از حمله به این پایگاه نظامی را «کاهش توان نیروهای مسلح سوریه برای انجام حملات شیمیایی و بازداشتن دولت دمشق از استفاده یا توسعه تسلیحات شیمیایی» عنوان کرد.

در حالیکه تجربه مداخلات نظامی آمریکا در افغانستان و عراق حاکی از بروز بحران و ناآرامی در این کشورها است، دونالد ترامپ در این نامه مدعی شد این اقدام واشنگتن به بازگشت ثبات به منطقه کمک می‌کند.

ارتش آمریکا بامداد جمعه به بهانه آنکه حمله شیمیایی اخیر به خان شیخون سوریه کار دمشق بوده است، 59 موشک توماهاک از نوع کروز را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات Shayrat در استان حمص این کشور شلیک کرد.

دولت سوریه درچارچوب قطعنامه 2118 شورای امنیت (27 سپتامبر 2013)، مواد شیمیایی اش را به سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داده و در این زمینه همکاری سازنده ای داشته است.

کلیدواژه