روسیه: تجاوز نظامی آمریکا به سوریه چالشی خطرناک برای امنیت جهانی است
(last modified 1396-01-24T04:38:34+00:00 )
حمل 24, 1396 09:08 Asia/Kabul
  • روسیه: تجاوز نظامی آمریکا به سوریه چالشی خطرناک برای امنیت جهانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: تهاجم نظامی آمریکا به سوریه چالشی خطرناک برای امنیت منطقه ای و بین المللی است.

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا» روز چهارشنبه گفت: تجاوز موشکی روز جمعه آمریکا به سوریه اوضاع منطقه را متشنج کرده است.
زاخارووا افزود: متاسفانه اقدامات غرب نتایج مثبت روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه در مذاکرات آستانه با تلاش های روسیه و شرکایش و نیز «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه در جریان گفت وگو های ژنو را از بین می برد.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه گذشته با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات و روستاهای اطراف آن در استان حمص انجام شد. پایگاهی که اصلی ترین مرکز مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در منطقه است.
این حمله موشکی آمریکا به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه شنبه گذشته به «خان شیخون» در جنوب ولایت ادلب انجام شد.
در روزهای اخیر محور غربی عربی حامی تروریست ها تلاش فروانی کرده است حادثه «خان شیخون» را به دولت سوریه نسبت دهد، اتهامی که دمشق قاطعانه آن را رد کرده است.

 تلاش حامیان تروریست ها برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در حالی است که گروه های تروریستی در عراق و سوریه بارها از سلاح های ممنوعه از جمله شیمیایی علیه مردم این دو کشور استفاده کرده اند.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.
بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله بریتانیا و ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

کلیدواژه