لاوروف: هرگونه ایجاد تنش برای دولت سوریه، در راستای حمایت از تروریست ها است
(last modified Thu, 13 Apr 2017 05:57:18 GMT )
حمل 24, 1396 10:27 Asia/Kabul
  • لاوروف: هرگونه ایجاد تنش برای دولت سوریه، در راستای حمایت از تروریست ها است

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهار شنبه در نشست خبری مشترک با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه امریکا در مسکو گفت: هر گونه تلاش برای تضعیف دولت سوریه تنها به گروه های تروریستی در این کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما: لاوروف با بیان اینکه مسکو با واشنگتن در خصوص حادثه «خان شیخون» اختلاف نظر دارد، خاطر نشان کرد: این حادثه مشکوک باید بی طرفانه و به وسیله کارشناسان بین المللی بررسی شود.

وزیر خارجه آمریکا نیز که کشورش از شش سال پیش تا کنون اصلی ترین حامی گروه های  تروریستی در سوریه است، تصریح کرد: واشنگتن و مسکو بر سر سوریه با یکدیگر اختلاف دارند.

«رکس تیلرسون» با تکرار اظهارات بی اساس خود در راستای حمایت از تروریست ها در سوریه مدعی شد، دمشق عامل حادثه «خان شیخون» است.

تیلرسون همچنین در اظهاراتی غیر دیپلماتیک و گستاخانه تاکید کرد، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت کنار برود.

پس از 6 سال ناتوانی تروریست‌ها در سرنگون کردن نظام سوریه، این روزها آمریکا به عنوان حامی اصلی گروه های تروریستی در منطقه، تلاش فراوانی را برای تضعیف دولت سوریه آغاز کرده است.

درتازه ترین نوع از این تلاش ها، آمریکا بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه‌شنبه (4 آوریل)  به منطقه «خان شیخون»، در جنوب ولایت ادلب سوریه، 59 فروند موشک از روی دو ناو جنگی خود در دریای مدیرانه به پایگاه هوایی «الشعیرات» و روستاهای اطراف آن در حمص سوریه، شلیک کرد. پایگاهی که اصلی ترین مرکز مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در منطقه است.

محور غربی عربی حامی تروریست ها نیز همزمان  تلاش فروانی کرده است  حمله شیمیایی به «خان شیخون» را به دولت سوریه نسبت دهد، اتهامی که دمشق قاطعانه آن را رد کرده است.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

کلیدواژه