آغاز نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه در مسکو
(last modified 1396-01-25T11:04:04+00:00 )
حمل 25, 1396 15:34 Asia/Kabul
  • آغاز نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه در مسکو

نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران امور خارجه ایران، روسیه و سوریه امروز (جمعه) در ساختمان وزارت خارجه در مسکو در چارچوب راهبرد حل سیاسی بحران سوریه پشت درهای بسته آغاز شد.

به گزارش ایرنا، براساس محورهای اعلام شده در این گفت وگوها که دومین نشست مشترک سه جانبه از سال2016 به شمار می رود، آخرین اوضاع سوریه بررسی می شود.

در این مذاکرات که با حضور "مهدی سنایی" سفیر ایران در مسکو و اعضای هیات های سه کشور آغاز شده، بررسی دستاوردهای سیاسی و تدابیر لازم برای کمک به سوریه برای حل سیاسی بحران این کشور در دستور کار است.

انتظار می رود، لزوم انجام تحقیقات مستقل و بی طرف برای روشن شدن عامل واقعه شیمیایی سه شنبه 15حمل  در منطقه "خان شیخون" سوریه نیز یکی از محورهای مذاکره باشد.

مبارزه علیه تروریسم با گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی، پایان حمایت خارجی از تروریست ها، ادامه مذاکرات سوری-سوری، حفظ یکپارچگی سوریه و تعیین سرنوشت آینده این کشور به عنوان حق انحصاری سوری ها بدون مداخله خارجی از مهم ترین دستاوردهای همگرایی مواضع سه کشور است.

پیش از این نشستی در سال 2016 با میزبانی مسکو برگزار شد که یکی از دستاوردهای آن زمینه سازی برای آغاز مذاکرات سوری-سوری در "آستانه" پایتخت قزاقستان به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا است و تاکنون هم چند دور آن برگزار شده است.

کلیدواژه