حمل 28, 1396 15:10 Asia/Kabul
  • معاون ترامپ : صبرمان در برابر کره شمالی به سر آمده است

معاون رییس جمهور آمریکا در دیدار از مرز غیرنظامی بین کره شمالی و کره جنوبی، اعلام کرد دوران صبر آمریکا در برابر پیونگ یانگ به پایان رسیده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پَنس که در نخستین مرحله از سفر دوره ای خود به چند کشور آسیایی به کره جنوبی سفر کرده است صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برای دستیابی به همه اهداف و اطمینان از ثبات وضعیت مردم کره جنوبی، همه گزینه‌ها در مورد کره شمالی روی میز است و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تاکید کرده است که نمی خواهد از تاکتیک‌های نظامی خاص صحبت کند.

نخست وزیر کره جنوبی نیز از توافق کشورش با آمریکا برای استقرار زودهنگام سامانه موشکی تاد خبر داد.

در همین حال نشریه انگلیسی تلگراف به نقل از وزارت دفاع آمریکا -پنتاگون- امروز نوشت: کره شمالی صبح روز یکشنبه موشک جدیدی را آزمایش کرد اما عملیات پرتاب بلافاصله با شکست مواجه شد.

تلگراف به نقل از مالکوم ریفکیند وزیر امور خارجه سابق انگلیس افزود: ممکن است آزمایش به دلیل قدرت ناکافی سیستم فنی شکست خورده باشد اما این احتمال قوی نیز وجود دارد که آمریکا از طریق اینترنت در شکست پروژه پرتاب موشک کره شمالی دخالت کرده باشد همان طور که پیش از این در چندین مورد باعث توقف یا شکست چنین آزمایش‌هایی شده است.

وضعیت شبه‌جزیره کره به دلیل تحریکات شدید آمریکا و واکنش‌های کره شمالی در بالاترین سطح تنش‌ها قرار دارد.