حمل 29, 1396 14:11 Asia/Kabul
  • گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه به اردوغان تبریک گفتند

گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به سبب پیروزی در همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی تبریک گفتند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین؛ گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه از جمله «جبهه النصره»، «جیش الاسلام» و «جبهه الشامیه» ضمن استقبال از افزایش اختیارات رجب طیب اردوغان بر اساس نتیجه همه‌پرسی، از وی خواستند دخالت آنکارا در سوریه را گسترش دهد.

در گزارش شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین آمده است: تبریک گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه به اردوغان، در واقع تاکید آنان بر وفاداری به تامین کننده مالی اصلی این گروه‌ها و نشان دهنده عملکرد آنان بر اساس خواست آنکارا و برنامه‌های مورد نظر ترکیه است.

به اعتقاد ناظران، در این باره تفاوتی بین «جبهه النصره» که نام آن در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد با «جیش الاسلام» و «جبهه الشامیه» وجود ندارد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین، تسلط حزب عدالت و توسعه ترکیه بر قدرت در این کشور، بیانگر اطمینان گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه از دریافت کمک‌های همه جانبه از سوی آنکار است.

 

کلیدواژه