متلاشی شدن باند سوء‌استفاده جنسی از کودکان در جهان
(last modified 1396-01-30T03:44:12+00:00 )
حمل 30, 1396 08:14 Asia/Kabul
  •  متلاشی شدن باند سوء‌استفاده جنسی از کودکان در جهان

پلیس اسپانیا بزرگ‌ترین باند سوء استفاده کننده جنسی از کودکان را که از واتس‌آپ (WhatsApp) به منظور انتشار تصاویر مستهجن کودکان استفاده می‌کرد، متلاشی کرد.

تارنمای نشریه «دیلی مرور» نوشت قربانیان اعضای باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا، نوزادان، نونهالان و کودکان کم سن و سالند که بعضا هشت سال سن دارند .

به نوشته نشریه «دیلی میرور»، تاکنون 40 نفر از اعضای باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا در سه قاره بازداشت شده‌اند و پلیس اسپانیا جزئیات فعالیت‌های این باند سوء استفاده کننده را افشاء کرده است .

براساس گزارش پلیس اسپانیا، باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا حدود دو دهه به سوء استفاده از نوزادان و کودکان کم‌سن و سال مشغول بوده و بیش از 360 هزار فایل از اعضای این باند به دست آمده است.

به گزارش نشریه «دیلی میرور»، پلیس اسپانیا تاکنون افرادی را در 18 کشور در سه قاره، از جمله هفده نفر از اعضای باند سوء استفاده جنسی از کودکان در اروپا را در اسپانیا، شش نفر را در کلمبیا، چهار نفر را در ایتالیا، سه نفر را در بولیوی، دو نفر را در آلمان، دو نفر را در کاستاریکا، دو نفر را در پاراگوئه، یک نفر را در شیلی، یک نفر را در السالوادور و یک نفر را در پرتغال بازداشت کرده است.  

بر اساس این گزارش، این نخستین اقدام مشترک بین المللی ضد باندهای سوء استفاده جنسی از کودکان در اتحادیه اروپا است که با مدیریت گروه اقدام مبارزه با جرایم در فضای مجازی (Action Group on Cybercrime) در لاهه هماهنگ و به دست نیروهای «یوروپل» و «اینترپل» عملیاتی شده است.

 

کلیدواژه