حمل 31, 1396 10:28 Asia/Kabul
  • تأکید مسکو بر وجود توطئه در حمله شیمیایی خان شیخون سوریه

وزیر امور خارجه روسیه، حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه را یک توطئه خواند.

به گزارش ایرنا، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی شامگاه چهارشنبه "ژان مارک ارو"(1)،  وزیر امور خارجه فرانسه، حادثه شیمیایی "خان شیخون" را اقدامی دسیسه جویانه و توطئه ای آشکار  خواند که به منظور برهم زدن آتش بس و روند حل سیاسی بحران سوریه انجام گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با تاکید بر موضع مسکو مبنی بر احترام به قوانین بین المللی ازجمله خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها گفت: روسیه بر انجام تحقیقات مستقل، واقعی و بی طرف درباره حادثه خان شیخون  تاکید دارد.

سرگئی لاوروف حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی "الشعیرات" درسوریه را که بلافاصله پس از حادثه خان شیخون انجام گرفت و در جریان آن به یک کشور عضو سازمان ملل متحد  حمله موشکی شد، بشدت نگران کننده دانست.

منابع وابسته به گروه های مسلح ضدسوری 15 حمل از وقوع حمله شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب سوریه خبر دادند و بدون ارائه دلیل و مدرک، سوریه را در این حادثه متهم کردند.

دمشق با رد این ادعا، ضمن اشاره به نابودی تمامی جنگ افزارهای شیمیایی خود بنا به تائید کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی،  این اقدام را دسیسه جویی برای انجام حمله خارجی به سوریه خواند و همراه روسیه و ایران خواستار انجام کارشناسی دقیق و بی طرفانه شد.

کلیدواژه