" دونالد ترامپ " فردی مخرب برای آمریکا
(last modified 1396-01-31T13:46:08+00:00 )
حمل 31, 1396 18:16 Asia/Kabul

اندیشمند آمریکایی، رئیس جمهوری این کشور را فردی مخرب برای آمریکا دانست.

به گزارش رادیو دری، " نوام چامسکی " اندیشمند آمریکایی گفت، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا فردی مخرب برای دمکراسی آمریکا است که یکی از سیاست های نادرستش نوسازی زرادخانه اتمی ارتش این کشور  است.

این اندیشمند آمریکایی، همچنین با انتقاد از حزب دمکرات امریکا افزود ، این حزب به جای توجه به حقوق کارگران همه توجه خود را به دخالت احتمالی روس ها در روند انتخاباتی آمریکا معطوف کرد.

نوام چامسکی تصریح کرد، مقامات واشنگتن در سال های اخیرعلاوه بر دستکاری در انتخابات بسیاری از کشورها برخی دولت ها را نیز سرنگون کرده اند.

این اندیشمند آمریکایی همچنین تصریح کرد، مداخله  نظامی آمریکا در افغانستان و حمایت واشنگتن از حملات نظامی عربستان در یمن موجب بروز بحران انسانی در این کشورها شده است، اما مطبوعات آمریکا به این موارد نپرداختند.

رژیم آل سعود از مارس 2015 با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه به یمن حمله کرد تا «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به حکومت بازگرداند.

حملات عربستان به یمن حدود یازده هزار کشته و دست کم سه میلیون آواره بر جا گذاشته و علاوه بر آن خسارات زیادی به تاسیسات زیربنانی این کشور وارد کرده است.

 

کلیدواژه